• Top opbrengst in zinderende hitte

29 jun 2022
  • Op vrijdag 17 juni vond op de Kruse Mat de sponsorloop plaats voor alle jeugdteams van V.V. Kruiningen.

De inzet van deze sponsorloop was om o.a. de contributie betaalbaar te houden maar bijvoorbeeld ook om geld in te zamelen voor een sportieve activiteit voor de jeugdteams.
    Daarnaast zal er ook een bedrag van de opbrengst gedoneerd worden aan een goed doel. Deze keer is dat Stichting Jeugdfonds Sport en Cultuur. Deze stichting ondersteunt kinderen uit gezinnen waar te weinig geld is voor bijvoorbeeld een lidmaatschap bij een sportclub.

De weersverwachting voor 17 juni was wel heel goed, misschien zelfs wel te goed! De temperatuur zou die dag boven de 30 graden uitkomen. Toch werd besloten om de sponsorloop door te laten gaan en voor de broodnodige verkoeling te zorgen.

Om 18:00 uur meldden de eerste enthousiaste deelnemers zich.
    En na een korte uitleg aan de leiders en deelnemers klonk om 18:30 uur het startschot.
    Alle spelers begonnen allemaal onder luid applaus van de aanwezige toeschouwers aan hun sponsorloop. De mini’s liepen rondjes van 150 meter terwijl de oudere jeugd rondes van 300 meter moest afleggen.
    Mooi om te zien was dat alle spelers enorm enthousiast en fanatiek bleven lopen tot aan het eindsignaal, ondanks dat het zo warm was!
    Verkoeling voor de spelers was er in de vorm van veel, heel heel water. Ook lag er een heerlijke waterslide op het parcours waar dankbaar gebruik van werd gemaakt.

Om 19:30 uur klonk het eindsignaal waarna alle spelers konden genieten van een welverdiend en lekker ijsje. Deze ijsjes werden geschonken door Fa. Quaak Zeegroenten uit Kruiningen. Moe maar voldaan vertrokken de spelers weer huiswaarts.

Speciale dank gaat uit naar al onze top jeugdspelers die samen met alle sponsoren deze sponsorloop tot een succes hebben gemaakt! De totale opbrengst van deze sponsorloop is maar liefst € 4.942,45. Geweldig!!
    En tenslotte bedanken we Gideon die de hele avond als spreker heeft opgetreden!

Jeugdbestuur V.V. Kruiningen

• Bekijk ook ons fotoalbum van de sponsorloop